Systémový výkon je až 457 koní.
Volkswagen Touareg už nebude jediným mimo prémiové značky, který nabízí velké SUV se šestiválcovým motorem. Brzy jej na našem trhu doplní sedmimístný Ford Explorer s plug-in hybridní technologií.
Po Mustangu půjde o další závan Ameriky, který Ford již dříve potvrdil i pro Evropu. Explorer se na Slovensku naposledy prodával koncem 90. let a také tehdy šlo o vlajkovou loď značky.
Explorer přichází v nové generaci představené již začátkem loňského roku. Robustní SUV o délce více než pěti metrů bude na evropském trhu nabízeno pouze s benzinovým vidlicovým šestiválcem doplněným o plug-in hybridní technologii.
Systémový výkon soustavy je až 336 kW (457 koní) as maximálním točivým momentem 825 Nm. Standardem je inteligentní pohon všech kol i 10stupňová automatická převodovka.
Díky elektřině velké SUV s 13,6 kWh baterií umí z nuly na sto zrychlit za 6 vteřin. Tehdy však nedosáhne Fordem udávanou spotřebu 3,1 litru a 20,5 kWh.
Hybridní systém není překážkou, aby Explorer utáhl i 2,5tunový přívěs. Podle starého cyklu NEDC ujede čistě elektricky na jedno nabití 48 km. Po sklopení obou zadních řad sedadel se mění na stahovák s objemem kufru až 2274 litrů.
Nabíjení je možné pouze střídavým (AC) proudem a z domácí zásuvky trvá téměř šest hodin a při nástěnném wallboxu 4 hodiny a 20 minut.
Na Slovensku se bude nabízet jen v nejvyšší výbavě, což znamená že se vším, na co si jen posádka vzpomene.
Nechybí tak adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu, masážní sedadla, nastavitelné režimy jízdy, infotainment Sync 3 s více než 10palcovou obrazovkou a navigací nebo prémiový audiosystém B&O se 14 reproduktory.
Použité technologii a štědré výbavě bude odpovídat i cena. Ta se má na Slovensku pohybovat kolem 75 tisíc eur, přesná cena a výbava bude známa v prosinci.
Konkurenty Exploreru tak budou spíše prémiové plug-in hybridní SUV, jako BMW X5 xDrive45e, Mercedes GLE 350 de, BMW či Volvo XC90 T8 Recharge.