5.7 C
Brno
Sobota, 27 dubna, 2024
DomůAuto MotoFord Explorer s hybridním šestiválcem se bude prodávat i na Slovensku

Ford Explorer s hybridním šestiválcem se bude prodávat i na Slovensku

Date:

Nenechte si ujít

Podle čeho vybírat nejlepší reklamní předměty

Propagačních předmětů existuje široká škála. Jak si vybrat z...

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří...

Špičkové technologie, perfektní fotografie. Takové je nové vivo X100 Pro

Společnost vivo se chystá uvést na trh další průlom...

Chraňte své úspory před inflací chytrou investicí do P2P půjček

Inflace způsobuje, že si toho za uspořené peníze koupíme...
- Komerční sdělení -časopis

Systémový výkon je až 457 koní.

Volkswagen Touareg už nebude jediným mimo prémiové značky, který nabízí velké SUV se šestiválcovým motorem. Brzy jej na našem trhu doplní sedmimístný Ford Explorer s plug-in hybridní technologií.

Po Mustangu půjde o další závan Ameriky, který Ford již dříve potvrdil i pro Evropu. Explorer se na Slovensku naposledy prodával koncem 90. let a také tehdy šlo o vlajkovou loď značky.

Explorer přichází v nové generaci představené již začátkem loňského roku. Robustní SUV o délce více než pěti metrů bude na evropském trhu nabízeno pouze s benzinovým vidlicovým šestiválcem doplněným o plug-in hybridní technologii.

Systémový výkon soustavy je až 336 kW (457 koní) as maximálním točivým momentem 825 Nm. Standardem je inteligentní pohon všech kol i 10stupňová automatická převodovka.

Díky elektřině velké SUV s 13,6 kWh baterií umí z nuly na sto zrychlit za 6 vteřin. Tehdy však nedosáhne Fordem udávanou spotřebu 3,1 litru a 20,5 kWh.

Hybridní systém není překážkou, aby Explorer utáhl i 2,5tunový přívěs. Podle starého cyklu NEDC ujede čistě elektricky na jedno nabití 48 km. Po sklopení obou zadních řad sedadel se mění na stahovák s objemem kufru až 2274 litrů.

Nabíjení je možné pouze střídavým (AC) proudem a z domácí zásuvky trvá téměř šest hodin a při nástěnném wallboxu 4 hodiny a 20 minut.

Na Slovensku se bude nabízet jen v nejvyšší výbavě, což znamená že se vším, na co si jen posádka vzpomene.

Nechybí tak adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu, masážní sedadla, nastavitelné režimy jízdy, infotainment Sync 3 s více než 10palcovou obrazovkou a navigací nebo prémiový audiosystém B&O se 14 reproduktory.

Použité technologii a štědré výbavě bude odpovídat i cena. Ta se má na Slovensku pohybovat kolem 75 tisíc eur, přesná cena a výbava bude známa v prosinci.

Konkurenty Exploreru tak budou spíše prémiové plug-in hybridní SUV, jako BMW X5 xDrive45e, Mercedes GLE 350 de, BMW či Volvo XC90 T8 Recharge.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek