11 C
Brno
Čtvrtek, 30 března, 2023
DomůAuto MotoSubaru představilo druhou generaci hravého kupé BRZ

Subaru představilo druhou generaci hravého kupé BRZ

Date:

Nenechte si ujít

Co potřebují pokojové rostliny v zimě? Pečovat o ně je třeba jinak

Pokojovou zeleň není třeba v zimě přelévat. Stejně jako lidé...

Oblečení na skládkách je horší než plast.

Nabízíme velký přehled možností. Nahromaděné šatstvo, které už nenosíme, nebo...

Jak skladovat potraviny, aby co nejdéle vydržely čerstvé?

Snížit plýtvání lze i správným umístěním v chladničce. Vyhazujeme je...

I dospělým chybí vzdělání o sexualitě. Vzniká pro ně web

S podtitulem Přirozeně o přirozených tématech vzniká na Slovensku...

V Pardubicích najdete perníky na každém kroku

Na své si přijdou všechny smysly. Když se řekne Pardubice,...
- Komerční sdělení -časopis

Do Evropy se zatím nechystá.

Dostupná sportovní auta jsou pomalu vymírajícím druhem. Takové modely by se daly spočítat na prstech jedné ruky, dnešní doba jim prostě nepřeje.

Jednou z možností pro nadšence byly právě Subaru BRZ a Toyota GT86, v Americe také prodávány pod dnes již zaniklou značkou Scion. Dlouho bylo sporné, zda se dočkají další generace, ale teď je to oficiální.

Subaru představilo druhou generaci modelu zaměřeného především na požitek z jízdy. Nové BRZ se stále drží stejné filozofie, snaží se však o ještě lepší zážitek než dříve.

Častým terčem kritiky býval zejména nedostatek výkonu. Vývojáři zákazníků vyslechli, a tak nový model přichází s objemnějším 2,4litrovým plochým čtyřválcem.

Výkon stoupl na 231 koní při 6 000 otáčkách, točivý moment dosahuje 250 Nm. Díky využití hliníku váží malé kupé pouhých 1 315 kg, takže lze očekávat slušnou dynamiku i bez turba. Těžiště se přitom přesunulo ještě blíže k vozovce, tuhost karoserie se zvýšila o 50 procent.

Stejně jako předchůdce, zůstává nové BRZ věrné výlučně pohonu zadní nápravy. U takového vozu nesmí v nabídce chybět poctivá manuální převodovka, ale na výběr je i automat. Obě převodovky jsou šestistupňové.

Auto je opět vybaveno samosvorným diferenciálem a poměrně úzkými 215-milimetrovými pneumatikami, takže hravá přetáčivost prvního modelu zůstává zachována.

Design také přiznává, že se jedná spíše o evoluci prvního modelu, než o úplnou novinku. Přestože je agresivní, jak se na sportovní auto patří, designéři se drželi zcela při zemi.

Vůbec poprvé se do BRZ dostane jízdní asistent Eyesight, který zahrnuje nouzové brzdění nebo adaptivní tempomat. V interiéru nově najdeme digitální přístrojový štít a 8palcový displej multimediálního systému s podporou Apple CarPlay i Android Auto.

Samozřejmě je v tom háček, představené auto míří na severoamerický trh, kde se začne prodávat na podzim 2021. Do Evropy se podle všeho nechystá. Naděje však stále žije v podobě dvojčata Toyota GT86, která se zatím oficiálně nepředstavila.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek