Za 20 let sníží automobilka emise o polovinu.
Dieselové motory v osobních autech jsou již prakticky odsouzeny k zániku. Důvodem je postupné zpřísňování emisních nároků. Podmínky v budoucnosti ještě ztíží příchod normy Euro 7, která se očekává do roku 2025.
Automobilky proto postupně vypouštějí z nabídky dieselové verze svých modelů a aktuálním příkladem je rozhodnutí Renaultu zastavit vývoj nových naftových motorů.
Nový šéf francouzské automobilky Luca de Meo nedávno prohlásil, že Renault mezi lety 2010 až 2030 sníží emise oxidu uhličitého (CO2) o 50 procent a do roku 2050 už bude automobilka uhlíkově neutrální.
Renault, podobně jako většina ostatních automobilek, vidí budoucnost v elektrifikaci, jelikož vyškrtnutí dieselů stačit nebude.
Tak jako Toyota, Hyundai či Honda, i Renault bude mít v nabídce hned několik full-hybridů bez potřeby externího nabíjení. Po Cliu se hybridu dočká také nový model Arkana a také Captur.
Hybridní systém spolu s atmosférickým 1,6litrovým benzinovým čtyřválcem dává vozům systémový výkon 103 kW (140 koní).
Speciální multimódová převodovka funguje bez spojky. O synchronizaci dvou převodovek se zde stará startér-generátor, přičemž dva převody jsou pro elektromotor a čtyři pro spalovací motor.
Podobný systém, ale s celkovým výkonem 116 kW (160 koní) as pomalým AC nabíjením ze zásuvky, nabízí Renault také u Capture au Méganů Grandtour a nově i při kratším hatchbacku.
Pro cestu k nízkým emisím jsou zapotřebí i plně elektrické modely. Kromě městského Zoe přibude do dvou let i elektrický crossover jako nástupce Méganu.
Konec naftových motorů Blue dCi v Renaultech ještě není tak horký, jak by se zdálo, ale jejich konec přijde s generační obměnou jednotlivých modelů. Zatím se s nimi počítá iu užitkových vozidel, dokonce se mluví o představení nového dieselu, zřejmě s příchodem třetí generace modelu Kangoo.
Renault začal s výrobou dieselových motorů pro náklaďáky a různé stroje již v roce 1931, v osobním autě jej francouzská automobilka poprvé použila u Renaultu 20 v roce 1979.